Audrey Marketing Megoldás

Marketing Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés


"A siker titka, hogy a szokásos dolgokat szokatlanul jól csinálod."
John Davison Rockefeller


 

 

Cikkeim:

Marketing kvíz - Mekkora marketing guru vagy?

Top 12 tartalommarketing eszköz


Tartalommarketing – a hosszú távú építkezés


Nem az a baj, amit mondasz, hanem ahogy mondod...


Azt add el nekem, amire szükségem van

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő II.

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő I.

A marketingben sosem hazudunk!

Akkor talán kezdjük az alapoknál!

TOP 12 tartalommarketing eszköz

A korábbi, tartalommarketingről szóló bejegyzésben elsősorban elméleti oldalról vizsgáltuk a tartalommarketing jelentőségét, most itt az ideje rátérni, hogy milyen eszközökkel lehet értékes, hasznos tartalmat adni a potenciális vevőknek. Vigyázat, hosszú lesz!

Mi a célod a tartalomgyártással?

Ugye van célja annak, hogy időről-időre, energiát (és pénzt) nem kímélve folyamatos információkkal látod el az ügyfeleidet? Gondolom, nem csak szórakoztatni akarod őket, hanem azt szeretnéd, ha közülük minél többen válnának vásárlókká, vagy lennének annyira lojálisak a cégedhez, hogy eszükbe se jusson a versenytárshoz fordulni. Netán azt akarod, hogy ajánljanak Téged?
Bármit is szeretnél, fontos, hogy előre definiáld a tartalommarketing stratégiád elvárt eredményeit, mert ennek megfelelően kell felépítened az eszköztárat.

Szemináriumok (online vagy offline), klubok, bemutatók, kiállítások

Személyes tanfolyamok, szemináriumok

Valószínűleg a legidőigényesebb, és legköltségesebb formája a tartalomgyártásnak a különböző online (videós) vagy offline (azaz személyes) tanfolyamok, szemináriumok, bemutatók, klubok szervezése – ugyanakkor egyedülálló lehetőséget kínál a résztvevők elkötelezésére.

Igaz, nem a szeminárium szervezése lenne az első dolog, amit tanácsolnék Neked, ha én lennék a marketingesed – ez sokkal inkább már egyfajta utolsó lépés az érdeklődő vásárlóvá válásának folyamatában. Nyilván nem is minden területen ésszerű összecsődíteni pár embert, de olyan szolgáltatásoknál, ahol pl. komplex, és bonyolult a folyamat, vagy ahol a szakértői státuszról való megbizonyosodás elsődleges szempont a kiválasztásban, hasznos lehet.

Fizetett PR

A fizetett PR általában olyan –online vagy offline megjelenő cikk, amely nem elsősorban a cégedről, hanem a vállalatod által kezelt témáról szól. Pl. egy pályázati tanácsadó cég heti rendszerességgel jelentet meg az aktuális KKV-pályázatokról híreket a helyi lapban, alul a cég logójával és elérhetőségével, akkor azért minden bizonnyal fizetni fog. Itt az a lényeg (a valóban igényes, és hasznos tartalmat szolgáltató PR-cikken felül), hogy körültekintően válaszd meg a média-t: a jó PR nem tűnik reklámnak, hanem a tartalomban szervesen a témába vág, és formailag nem nagyon üt el a többi felülettől.

Ingyenes tartalmak, „kisokos”, demók (csalik)

Az emberek szeretik, ha valami ingyen van. Vagyis inkább: „ingyen” – mert ugyan pénzt soha ne kérj érte, de az e-mailcímet, vagy valamilyen akciót cserébe igen.
A „kisokos”-ok, demók, próbaverziók nagyon hasznosak a potenciális vásárlónak, mert tudásra tehet szert általuk, de Neked is: aki regisztrál, és letölti a tartalmadat, egyrészt nyilván valóban érdeklődik, másrészt megadja pl. az e-mailcímét, amit felhasználva előbb-utóbb meg tudod győzni, hogy a fizetős termékedet / szolgáltatásaidat is vásárolja meg.
Ezért hívjuk ezeket „csaliknak”, mert becsalja a csatornádba az érdeklődőt, aztán már csak rajtad múlik, hogyan tudod meggyőzni.

Ingyenes konzultáció

Kicsit az előző ponthoz kapcsolódik, de időráfordítását és költségét tekintve valószínűleg nagyobb terhet ró majd Rád a különböző első / személyes állapotfelmérés, konzultáció, mint tartalommarketinges eszköz. Az „ingyenes hajhagyma vizsgálattól” kezdve a „most ingyenesen auditáljuk honlapját”-ig ide tartozik minden, viszonylag nagyfokú egyedi eljárást jelentő tanácsadás, aminek a vége –nyilván- mindig az, hogy az adott termék / szolgáltatás lenne a megfelelő a probléma orvoslására.

Közösségi oldalak

Közösségi média pl. a facebook

Lehet szeretni, vagy utálni, de a szaporodó Facebook-oldalak mindenképpen azt jelentik, hogy a közösségi média egyre nagyobb jelentőséggel bír gyakorlatilag minden iparág esetében. Ennek oka csak részben az, hogy a közösségépítés egy hatékony tartalommarketing eszköz – de erről majd bővebben egy online marketinggel foglalkozó posztban írok.

A közösségi oldalak azonban túlmutatnak a Facebook-on, rengeteg más lehetőség is van, hogy közvetlenül kommunikálj a követőkkel. Magyarországon azonban még mindig a Facebook a legfontosabb, ezért  - hacsak nem dugulás-elhárítással, vagy valamilyen hasonló, kevésbé „közösségformáló” tevékenységgel foglalkozol, akkor javaslom, hogy kezdd el használni (és most azonnal like-old az Audrey Marketing Megoldások oldalát! Köszi.)

Videók

A videók tartalommarketing szempontból a közösségépítésben nagyon jól használhatóak (könnyebben és gyorsabban osztják meg az emberek), de ezen felül nyilvánvalóan hasznosak is, hiszen egy „tutorial” (használati útmutató) –jellegű videós anyag attraktív és érdekes. Bár erre leginkább csak külföldi példákat láttam, de én nagyon sokat szoktam böngészni stílustanácsadók „hogyan csináld” - videóit.
Persze ennél technikaibb témában is jól alkalmazható eszköz: szoftver használathoz útmutató, barkácsvideók (amiben nyilván az általunk forgalmazott eszközöket használjuk), mosási tippek, főzővideók, vagy oktatás - tanácsadás (kérdezz-felelek stílusban).

Fórumok, kérdezz-felelek

Kapcsolatépítés-fórum

Minden alkalom, amikor kapcsolatba lép veled egy potenciális vásárló, értékes. Még akkor is, ha ez első körben csak egyfajta tanácskérés. Nyilván, úgy tudod kiaknázni az ebben rejlő tartalommarketing lehetőségeket, ha a tartalmat mások számára is elérhetővé teszed. Ez történhet fórumokon (akár idegen oldalakon is – nyilván ügyesen belinkeled majd a honlapodat), vagy a saját oldaladon is. Ezzel –észre sem veszed, de- értékes, kulcsszavakban gazdag szövegeket fogsz gyártani, és erősíted a szakértői státuszodat.
Az idegen fórumokon való kommunikáció is tud hasznos lenni – ez elég sok idő, és energia, és ügyelni kell rá, hogy ne legyen reklámszagú a dolog, de szerintem mindenképpen megéri. A marketing esettanulmányokban tárgyalt horvátországi üdülő esetén például kimaxoltuk ezt a lehetőséget, és biztosan állíthatom: működött!

Hírlevél

Hát igen, talán a legmegosztóbb tartalommarketing eszköz a hírlevél (vagy e-mail marketing) – ugyanakkor semmiképpen nem keverendő össze a kéretlen levelekkel, vagy Spam-ekkel. A hírlevél mindig olyan rendszeresen küldött, hasznos információkat tartalmazó e-mail, amit a felhasználó saját maga kért, vagy hozzájárult a kiküldéséhez, és amiről bármikor le tud iratkozni (a törvényi szabályozás meglehetősen szigorú és bonyolult).

Gondolj arra, hogy mit szólna a potenciális vevőd, ha mindazt, amit a hírlevélben mondasz neki, személyesen, a lakásába bekopogtatva kellene elmondanod? Az e-mail cím ugyanis ugyanolyan személyes adatnak minősül, mint a lakcím, és ha állandóan nem releváns, nem érdekes információkkal, vagy esetleg termékajánlatokkal kopogtatnál be a felhasználódhoz, akkor biztos, hogy egy idő után megunja.

Ezért ha valaki volt olyan kedves, és beengedett Téged a privát szférájába, akkor érdemes a számára tényleg hasznos tanácsokkal szolgálnod. Jó ötlet lehet pl. mindenféle „titkos” információkat megosztanod vele, vagy olyan trükköket, amit valóban tud használni. Persze, nyilván olyan módon, hogy azért az igazi „nagy dolgokhoz” Rád legyen szüksége.

Esettanulmányok, referenciák

Hasznos, értékes tartalom lehet, ha megosztod mások sikereit – Veled. Egyfelől ez Neked is referencia, másfelől mástól tanulni mindig okos dolog. Nem is beszélve a kulcsszavakban gazdag tartalomról.

Hírek

Az iparági hírek, vagy akár a vállalkozásodat csak lazán érintő, de persze teljesen belső hírek is érdekesek és fontosak lehetnek az ügyfeleidnek. Olvass, akár külföldi szakmai oldalakat is, vedd át a tartalmakat (nem koppintásról van szó, hanem hivatkozásról!), és írj mindenről, ami érintheti a célközönségedet, vagy a szakmát. És persze oszd meg minden lehetséges módon!

Kitüntetések, díjak, vagy bármilyen tevékenység, ami PR-t generál

Minden olyan téma, ami esetleg megüti egy átlagos hírszolgáltató ingerküszöbét, jó lehetőség arra, hogy az image-det építse, és hasznos tartalmat adjon a célcsoportodnak. Pl. elnyered a település legjobb női munkahelye címet, akkor azzal nyilván lehetőséget kapsz a helyi lapban egy interjúra, amit okosan kihasználva beszélhetsz az általad megoldott problémákról.

Blog

Blogolni jó, blogolni kell, blogolni érdemes!

A blog a híreknél valamivel kötetlenebb, de véleményem szerint a legegyszerűbben megvalósítható, ezáltal az egyik legfontosabb tartalommarketing eszköz. Blogolni jó, blogolni kell, blogolni érdemes! Írhatsz számtalan témáról: szakmai cikkeket, vagy akár a cég kutyájának mai csíntevéséről is. Lehetsz közvetlen, vagy egészen szakszerű, a lényeg, hogy az elkészült posztokkal minél nagyobb interaktivitásra ösztönözd az olvasóidat – osszák meg, szóljanak hozzá, like-olják, stb.


Akármelyik eszközt is választod, a legnagyobb buktató a nem kidolgozott stratégia, ill. ha nem következetesen, rendszeresen műveled a tartalommarketinget. Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, keress meg, és gondoljuk át együtt, mit lehetne tenni!

Miről szeretnél bővebben olvasni?

A cikkben nem lehetett részletesen kielemezni egyes eszközöket, így érdekelne, hogy miről szeretnél többet megtudni?
Töltsd ki a kérdőívet, hogy olyan tartalmat adhassak Neked, amire tényleg szükséged van!


Powered byEMF Online HTML Form


 

   

Audrey Marketing Megoldás Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés
Tulajdonos: Ódry Anna (adószám: 66866567-1-27)
Tel: +36-70/285-56-88; email: anna@audrey-marketing.hu; Skype: audrey.marketing
Copyright: Jánosi Zoltán János ev