Audrey Marketing Megoldás

Marketing Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés


"A siker titka, hogy a szokásos dolgokat szokatlanul jól csinálod."
John Davison Rockefeller


 

 

Cikkeim:

Blogolj! – avagy a tartalom-gyártás 5 kérdése az üzleti blogok esetén

Marketing kvíz - Mekkora marketing guru vagy?

TOP12 tartalommarketing eszköz


Tartalommarketing – a hosszú távú építkezés

Nem az a baj, amit mondasz, hanem ahogy mondod...


Azt add el nekem, amire szükségem van

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő II.

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő I.

A marketingben sosem hazudunk!

Akkor talán kezdjük az alapoknál!

Blogolj! – avagy a tartalom-gyártás 5 kérdése az üzleti blogok esetén

aAz Internet egyik legnagyobb vívmánya (és hátránya?), hogy felhasználók milliói gyorsan, egyszerűen és költséghatékony módon tudják a gondolataikat szétszórni a világhálón. Különösen népszerű eszköz erre a blog, avagy az internetes napló, és egyértelmű, hogy ezt a lehetőséget a vállalkozások is igyekeznek kihasználni.
A blog azért fontos eszköz, mert változatos –az üzlethez bármilyen laza módon kapcsolódó- témákban posztolhatsz, hasznos és kulcsszavakban gazdag tartalmat gyárthatsz. Emiatt a keresőrobotok is imádják!
A tartalommarketinggel foglalkozó bejegyzésben már előre vetítettem, hogy minden tartalommarketing eszköz csak akkor ér valamit, ha egy konkrét célkitűzés elérése érdekében konkrét stratégia mellett valósítod meg a koncepciódat.
A tartalommarketing –így a blog- célja se legyen eladás! Ennek nem most van itt az ideje, ellenben sokat segíthet a vevődnek abban, hogy végül is majd Téged válasszon.

Első kérdés: mi a célja a blogodnak?

Nyilván végső soron eladni akarsz – de mint fentebb írtam, a bloggal elsősorban ne ezt nyomasd! Inkább gondold végig, hogy mit is szeretnél elérni azzal, hogy fáradságot nem sajnálva gyártod a „kontentet”. Szeretnél hitelesebbé válni a látogatóid közt, a szakmai image-edet akarod építeni? Vagy keresőoptimalizálási szempontból van erre az eszközre szükséged? Inkább feedback-et vársz a látogatóidtól? Vagy azt szeretnéd, hogy hozzád mindig érdemes legyen visszatérni?
Ezekre mind alkalmas a blog.

Második kérdés: ki írja a blogot?

bAki szakmai témában blogol, az azért lehetőleg legyen hiteles ebben a témakörben. Használd fel a blogodat a személyes márkaépítésedre, ezért lehetőleg ne kisvirag35 nick alatt írd a bejegyzéseket (kivéve, ha Kisvirág35 nevű virágüzleted van).
Ha a saját neved alatt blogolsz, és ugyanezzel a névvel (ami mögé természetesen be van linkelve a blog/weboldal) mondjuk, fórumozol ezekben a témákban, akkor nemcsak hitelesebb leszel, de már linket is építesz.

Harmadik kérdés: hol blogolj?

Rögtön vissza is kérdezek: van holnapod? És ha van, akkor van rajta blogmotor? Mert ha ezekre a kérdésekre a válasz igen, akkor mindenképpen a honlapodon belül. Ilyen platformok pl. a WordPress, vagy a Joomla, de az is lehet, hogy a saját fejlesztésű oldaladon a legegyszerűbb posztolni a cikkeket.
Ha nincs a honlapodon beépített blogmotor, vagy ha nem akarod a honlapfejlesztődnek minden egyes poszt feltöltésért kifizetni az óradíjat, akkor használhatsz ingyenes blog platformokat. Ilyen pl. a blog.hu, blogger.com, blogspot.com, stb. Ezeknek előnye, hogy két kattintással létrehozhatóak, ingyenesek, egy-egy jó írással (és egy pár egyéb feltétel teljesülése esetén) akár a blogajánlókba is kikerülhetsz, ami rendszerint rengeteg kattintást fog hozni – DE!: nem a te oldaladon keletkezik majd az értékes tartalom, tehát nagyon fontos, hogy folyamatosan linkelj át a saját weboldaladra.

Negyedik kérdés: miről blogolj?

A miről témakör elsősorban attól függ, hogy mi a célod a bloggal – de a témakörök köre gyakorlatilag kimeríthetetlen, és ennek csak a fantáziád szab határt. Szerintem bizonyos esetekben még egészen személyes információk is beleférnek a blogolásba, ha ez amúgy üzletileg magyarázható, és nem ütközik a blog eredeti céljával.
Amint látod, én elsősorban használható marketing tippekről szeretek blogolni, és ragaszkodom is ehhez a tematikához, de ha Neked mondjuk a már említett virágboltod van, akkor egész nyugodtan írhatsz arról is, hogy a nemrégiben ültetett tulipánok közt ittad meg a reggeli kávédat.
A teljesség igénye nélkül néhány témajavaslatot összefoglalok Neked:

  • szakmai újdonságok, hírek, külföldi példák, merre tart az iparág (a jóslás nagyon jó kis téma, ráadásul sok hozzászólást lehet vele generálni), felmérések, kutatási eredmények – ezekkel mind a szakmai kompetenciádat építed

  • Listák: TOP10, TOP5, a 13 leggyakoribb tévedés, stb. – ezeket a keresők imádják

  • Referenciák, esettanulmányok – fontos a hihetőség, hitelesség. A legjobb, ha névvel kérsz referenciát vagy írsz esettanulmányt – persze, csak ha a partnered ehhez hozzájárul

  • Összehasonlítások: két eszköz, termék, megoldás összehasonlítása, pro- és kontra ütköztetése.

  • Céggel kapcsolatos hírek, újdonságok, amibe mindenféle szakmai elismeréstől kezdve az „új irodába költöztünk”-ön át a „gratulálunk Tibornak, aki már 10 éve van a cégnél” jellegű hírekig minden belefér.

Ötödik kérdés: hogyan írj érdekes posztokat?

Az írás és ebből kifolyólag a blogolás igazi rákfenéje, hogy jól és érdekesen írni azért nem is annyira könnyű. Mert nyilvánvalóan fontos a szemantika, a helyesírás (már a tanító néni is mondta, hogy mindig olvasd át kétszer, amit írtál), de ez csak az alap. Az írás, és a webszövegírás is egy külön szakma, aminek trükkjei vannak. A megfelelő fogalmazás mellett persze figyelni kell arra, hogy a szöveg ne legyen túl rövid vagy túl terjengős, benne legyenek a fontos kulcsszavaid, és esetleg sok belső link, ami más bejegyzésedre vagy az oldaladon lévő további tartalmakra mutat, de ez ne legyen erőltetett, hanem természetesnek hasson.
Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, keress meg , és oldjuk meg a webszövegírási marketing problémádat!

 

   

Audrey Marketing Megoldás Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés
Tulajdonos: Ódry Anna (adószám: 66866567-1-27)
Tel: +36-70/285-56-88; email: anna@audrey-marketing.hu; Skype: audrey.marketing
Copyright: Jánosi Zoltán János ev