Audrey Marketing Megoldás

Marketing Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés


"A siker titka, hogy a szokásos dolgokat szokatlanul jól csinálod."
John Davison Rockefeller


 

 

Cikkeim:

Marketing kvíz - Mekkora marketing guru vagy?

TOP12 tartalommarketing eszköz


Tartalommarketing –
a hosszú távú építkezés


Nem az a baj, amit mondasz, hanem ahogy mondod...

Azt add el nekem, amire szükségem van

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő II.

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő I.

A marketingben sosem hazudunk!

Akkor talán kezdjük az alapoknál!

Akkor talán kezdjük az alapoknál!

Pályám során sok olyan - akár nagyvállalatnál, magas beosztásban dolgozó emberrel hozott össze az élet, akik bizony komoly bajban lettek volna, ha definiálniuk kellett volna a marketing fogalmát. Persze, olyan is volt, aki viccesen "piacozásnak" titulálta a munkámat, és szerintem még ez a jobbik eset. Sajnos legtöbbször nemes egyszerűséggel reklámnak, "vevőhülyítésnek", vagy -jobb esetben- kommunikációnak gondolták azt a - minden szerénytelenség nélkül - borzasztó szerteágazó tevékenységet, amit marketingnek hívunk.

Nem untatnálak történelmi áttekintéssel, ha ez érdekel, akkor olvasd el a vonatkozó szócikket a wikipédián, de ez az összefoglaló is elég jól leírja, hogy hogyan jutottunk el az "amit megtermelek, azt el is adom"-tól a "azt termelem, ami társadalomnak jó" szakaszig. Mert -reményeim szerint- valahol itt tartunk most.

A marketing egyáltalán nem (csak) értékesítés, vagy kiadvány-, esetleg honlapszerkesztés, hanem valami sokkal elemibb, átfogóbb, stratégiaibb szemléletmód és tevékenység, ezért viszonylag nehéz egyszerűen és mindenki számára elfogadható módon definiálni.

Én úgy tudnám a legegyszerűbben szemléltetni a marketing mibenlétét, ha a folyamatot úgy képzeled el, mintha a vállalkozásod egy szabóságba érkező hölgy lenne, aki nagyjából tudja, hogy milyen alkalomra szeretne ruhát.

A stylist kiválasztja az alakjához legjobban illő fazont, színt, anyagot, a ruhatervező elkészíti a szabásmintát, a varrónő pedig megvarrja, majd igazítja, méretre szabja. Ha igazán elégedett vevőt akarnak, akkor a kiegészítőket is hozzáadják, a fodrászuk megcsinálja a hölgy haját, a sminkes pedig a make-up-ot. Az eredmény: egy átalakult, magabiztos, elégedett nő, aki ebben a szettben sikeresebb lehet azon az alkalmon, amire készült.

Ebben a kontextusban a vállalkozásod/terméked (mit) a hölgy, akit érdemes lenne egy kicsit "ráncba szedni", a célpiac (kinek) az alkalom, amire a hölgy készül. A marketing stratégia stylist munkája, aki kitalálja, hogy milyen céllal, és nagyjából milyen keretek közt lehetne megvalósítani az átalakítást. A marketing terv (hogyan) a szabásminta, a megvalósítás pedig természetesen a varrónő kivitelezése. Persze, ez így eléggé leegyszerűsíti a folyamatot, de a lényeg, hogy a jó marketing mindig az alapoknál kezdődik, gyakorlatilag a lecsupaszított vállalkozásnál, nem pedig rögtön a megvalósítási ötletek gyűjtésénél.

A három kérdés (mit, kinek, hogyan) a legelemibb megközelítés, amit minden vállalkozásnak, mérettől és terméktől / szolgáltatástól függetlenül fel kell tennie magának.

A negyedik, a "milyen áron" kérdése szintén elengedhetetlen lesz az elemzés során, de ez elég szorosan kapcsolódik a "mit" és a "kinek" témaköréhez az én elméletem szerint.

Tapasztalataim során a legtöbb kis- és középvállalkozás sajnos marketing alatt a "hogyan" kérdésre fókuszál elsősorban, és kihagyja, vagy nem tekinti szoros értelemben vett marketing tevékenységnek a termék és a célpiac elemzést. Ez nem jelenti azt, hogy ezek a cégeknek nem kell törődni a termékfejlesztéssel vagy a célpiac-elemzéssel, mert azért több éves piaci jelenlétük valamennyire igazolja, hogy ösztönösen jól csinálnak bizonyos dolgokat, csak talán nincs kontextusba helyezve a témakör, nincs ilyen módon átgondolva a stratégia és a megvalósítás sem, ezért a eredmények vagy esetlegesek, vagy nem konzekvens a megvalósítás, ami hosszú távon eredményromlást okozhat.

Bármekkora vállalkozást is működtetsz, mindig kezdd az alapoknál! Próbáld meg a lehető legjobban lecsupaszítani a "hölgyet", definiáld a céljaidat (hosszú távra is!), nézd meg, hogy kiknek akarsz eladni, és őket mi jellemzi, és próbáld meghatározni, hogy mindezt hogyan fogod megtenni.

Ha pedig úgy érzed, hogy egy kívülálló szemével jobban ráláthatsz a vállalkozásodra, akkor keress meg és gondoljuk át együtt a lehetőségeidet!

 

   

Audrey Marketing Megoldás Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés
Tulajdonos: Ódry Anna (adószám: 66866567-1-27)
Tel: +36-70/285-56-88; email: anna@audrey-marketing.hu; Skype: audrey.marketing
Copyright: Jánosi Zoltán János ev