Audrey Marketing Megoldás

Marketing Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés


"A siker titka, hogy a szokásos dolgokat szokatlanul jól csinálod."
John Davison Rockefeller


 

 

Cikkeim:

Marketing kvíz - Mekkora marketing guru vagy?

TOP 12 tartalommarketing eszköz


Tartalommarketing –
a hosszú távú építkezés


Nem az a baj, amit mondasz, hanem ahogy mondod...

Azt add el nekem, amire szükségem van

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő II.

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő I.

A marketingben sosem hazudunk!

Akkor talán kezdjük az alapoknál!

Azt add el nekem, amire szükségem van! 

Az élet esszenciája néha egyszerű igazságokban van. Mint pl. a cím is - nem nagy truváj, hiszen "jóhogy" azt kell kínálni a vevőnek, amit meg akar venni.

Néha azonban az ilyen evidenciák gyakorlati megvalósulása már nehézkesebb. Ugyanis tudod-e, hogy a vevőd pontosan mit is akar megvenni? 

A vevőnek ugyanis nem A termékre, vagy A szolgáltatásra, hanem a problémája megoldására, a vágyai kielégítésére van szüksége. Az, hogy ezt történetesen egy termékkel/szolgáltatással tudja megoldani - nos, ez az ő pechje és a Te szerencséd.

Terméktulajdonság vs. problématudat

Vegyünk egy példát, személyeset. Elég rosszul viselem a tétlen ücsörgést, és megvan az a rossz szokásom, hogy a reggeli kávét a számítógép előtt, híreket, közösségi oldalt nézegetve szeretem meginni. A szeánsz úgy zajlik, hogy félkómásan benyomom a gépet, majd odaballagok a kapszulás kávéfőzőhöz, és megcsinálom a kávét. És akkor kapok idegbajt, ha a számítógép ez alatt a kb. 1,5 perc alatt még nem kapcsolt be, vagy töltötte be a rendszert, és én az első korty kávém közben még csak a Windows logót, nem pedig az ismerőseim esti képeit bámulom.

Vagyis mire van szükségem? Egy gyors számítógépre. Én, laikusként, nagyjából ennyit tudok megfogalmazni a problémám megoldásáról, mert arról ugye viszonylag kevés a fogalmam, hogy mitől lesz gyors egy gép, sőt, azt sem tudom, hogy egy gépnek a látható felületen kívül milyen részei vannak. Ezért nekem senki ne akarjon eladni nemtudoménhány megabites processzort, sőt, lehetőleg ne is fárasszon ilyen infókkal, amitől még tök hülyének is érzem magam, hanem adjon egy gépet, ami gyors. 

A fenti példa jól szemlélteti, amikor a vevő nagyjából meg tudja határozni, hogy mégis milyen terméktulajdonság szükséges a probléma kezelésére. És ezzel már lehet valamit kezdeni (bár a mellékelt ábra szerint az én problémámra még nem igazán mozdultak rá a számítógép árusok).

Na de mi a helyzet akkor, ha a vevő nincs annak tudatában, hogy tulajdonképpen mi is lenne a megoldás a problémáira, vágyai kielégítésére? Tipikus példa lehetne erre a gyógyszercégek hirdetései, amelyek nyilván nem a tablettákban található hatóanyag kombinációkkal fogják eladni a termékeiket, hanem a fejfájásra kínált megoldásként. De "földhözragadtabb" példát is lehetne említeni: pl. nem annyira bejáratott francia étteremként nem biztos, hogy a még nem annyira híres sztárséf ismeretlen összetevőkből és kimondhatatlan francia nevekből álló menüjével kellene csábítani a látogatókat, hanem a vendégek Párizs iránti vágyát lehetne feszegetni. A szépségszalon, amely "hyaluronos kezelés" helyett azt üzeni a vendégnek, hogy 10 évvel fiatalabban jön ki, mint ahogy bemegy, szerintem jól megfogja a probléma-tudat lényegét (persze, azért nem biztos, hogy érdemes ennyire konkrét kijelentéseket tenni - hiszen volt már róla szó: a marketingben sem hazudunk!)

Problématudat az üzenetben

Forrás: www.inmagine.com

A vevő tehát nem rólad, vagy a termékről, hanem minden esetben saját magáról akar üzenetet kapni - igen, ilyen egoisták "ezek". És akkor jársz el helyesen, ha minden kommunikációdban a (potenciális) vevődet helyezed a középpontba, persze úgy, hogy adekvát válaszként csak Te jöhess szóba. Így kell gondolkodni, amikor a honlapodat szövegezed, amikor megírod a szlogenedet, felépíted a webshopodat, megszerkeszted a hirdetéseidet. 

Próbálj olyan szofisztikált lenni, amennyire csak lehet. Bújj bele a vásárlód bőrébe, érezd át a helyzetét, értsd meg, mit miért akar -akár kérdezz rá! és ha valamire rábukkantál, akkor gyúrd össze olyan üzenetté, amely felveti, de meg is válaszolja a problémát - vagy legalább is sejteti azt!

Az üzenetben való problématudatra való építésnek ugyanis elég sok fajtája van, amelyekre itt most nem térnék ki. Mindenesetre abszolút termék/szolgáltatás, és célcsoport függő, hogy milyen jellegű üzenettel kell bombázni a potenciális vásárlót, mennyire kell a szájába rágni mindent, vagy mennyire elég csak utalni rá, hogy Te jó lennél neki. 

Mindenesetre -mint az élet sok területén, itt is kezd azzal, hogy leellenőrzöd a versenytársaidat: ők milyen problémára akarnak megoldást adni, és ezt hogyan kommunikálják (kommunikálják egyáltalán?). Ha igen, érdemes-e Neked ugyanarra a kérdésre adni egy másfajta választ, vagy tudsz-e felfedezni újfajta igényeket is?

Ez lenne a házi feladat, de ha úgy gondolod, hogy segítségre szorulsz benne, keress meg bátran!

 

   

Audrey Marketing Megoldás Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés
Tulajdonos: Ódry Anna (adószám: 66866567-1-27)
Tel: +36-70/285-56-88; email: anna@audrey-marketing.hu; Skype: audrey.marketing
Copyright: Jánosi Zoltán János ev