Audrey Marketing Megoldás

Marketing Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés


"A siker titka, hogy a szokásos dolgokat szokatlanul jól csinálod."
John Davison Rockefeller


 

 

Cikkeim:

Marketing kvíz - Mekkora marketing guru vagy?

TOP12 tartalommarketing eszköz


Tartalommarketing – a hosszú távú építkezés


Nem az a baj, amit mondasz, hanem ahogy mondod...


Azt add el nekem, amire szükségem van

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő II.

Bemutatkoznék. Én vagyok a vevő I.

A marketingben sosem hazudunk!

Akkor talán kezdjük az alapoknál!

A marketingben sosem hazudunk!

Nyilván a cím olvasásakor felkaptad a fejed, hiszen mindenki hallott már olyanról, hogy ezt vagy azt ígérték a termékről, és persze egyáltalán nem volt igaz. Az eredmény: frusztráció, elégedetlenség, panasz.

Nemrégiben lépten-nyomon olyan cikkekbe botlottam, amelyek bizonyos távol-keleti internetes kereskedelmi oldalon vásárolt áruk a hirdetésekhez képest lévő eltéréseikkel foglalkozott. Hát, mit ne mondjak, volt köztük pár tényleg vicces is - bár nyilván ha én járnék így, kibírnám röhögés nélkül. Az viszont biztos, hogy a vevő, aki egyszer nem azt kapta, amit ígértek neki, biztos, hogy nem próbálkozik még egyszer. És ez még a jobbik eset.

Úgyhogy én azt mondom: a marketingben (sem) nem hazudunk! Egyszerűen egyáltalán nem éri meg.

Gondolj csak bele: a 21. században mennyi energiába telik megírni egy facebook posztot a panaszunkkal, és az kb. mennyi ismerősünk fogja olvasni, esetleg megosztani?

Igen, nagyjából annyi erőfeszítést kell tennie az elégedetlen vásárlónak, mint nekem, amíg ezt a mondatot legépeltem. Hát, nem szakadtam bele...

És akkor - bár ez talán már tényleg a riogatás kategória - arról még nem is esett szó, hogy hány blog, weboldal foglalkozik kifejezetten ilyen jellegű panaszokkal (pl. Tékozló homár), meg ugye ott van a Fogyasztóvédelem is, bár szerintem sokkal többet árthat egy-egy vállalkozásnak a negatív hírverés, mint egy fogyasztóvédelmi büntetés.

(Egyébként szerintem -fogyasztóként és marketingesként is- ez jó dolog. Igen is lépjünk már ki a vadkapitalizmusból, legyünk öntudatos vásárlók, és megfontolt, felelősségteljes vállalkozók! Ne a gyors pénzszerzési lehetőség lebegjen a szemünk előtt, hanem a hosszú távú, fenntartható sikerek. Ezt pedig csak őszinte kommunikációval lehet elérni.)

Úgyhogy már csak emiatt sem szabad hazudni. De ha nem lenne internet, ha nem terjedne a rossz hír úgy, mint egy kiáradt folyó, akkor sem szabad a marketingben valótlant állítani. Egyrészt mert etikátlan, másrészt úgyis kiderül, harmadrészt pedig teljesen felesleges.

Mert az könnyen előfordulhat, hogy nem a Te terméked, szolgáltatásod a legolcsóbb, legtartósabb, legkényelmesebb, legakármilyenebb, de az teljesen biztos, hogy a Te terméked / szolgáltatásod is különbözik (pozitív előjellel) valamiben a versenytársaktól. Neked mindig azt kell megtalálnod, arra kell fókuszálnod a kommunikációdban, ami a Te versenyelőnyöd, és természetesen mindezt azoknak kell elmondanod, akiket ez a tulajdonság érdekel.

Például van egy fodrászatod a belvárosban, exkluzív környezetben, minőségi alapanyagokkal dolgozol, de természetesen emiatt sem bírsz olcsó lenni. Nyilván ezzel már pozicionáltad magad egyfajta vendégkör (célcsoport) felé, de mi van akkor, ha egy teljesen hasonló fodrászat nyílik tőled két utcányira? Mit tudsz Te tenni, hogy megkülönböztesd magad tőle? Árharcba valószínűleg nem érdemes belemennetek, a "hajfestékek" csatája sem biztos, hogy kifizetődő lenne, de a szolgáltatás minőségének javítása egy lehetséges út. Például felfigyelsz arra, hogy a másik szalonban gyakran sokat kell várni az időpontra érkezetteknek is - akkor használd ezt ki, hirdesd magad úgy, hogy Nálad nincs várakozási idő (persze, akkor ezt tartsd is be!). Ha igazán erős (és magadra nézve is "kényszerítő" hatású) megkülönböztetést akarsz, akkor pedig legyél magabiztos, és ígérj pénz visszafizetési garanciát, ha az ügyfélnek pl. 10 percet meghaladó időt kell várakoznia.

A "nem hazudunk" - tétel szerintem egyébként nem csak azt jelenti, hogy nem állítunk valótlan, és csak a jó tulajdonságainkat domborítjuk ki, hanem akár lehetünk annyira bevállalósak is, hogy kifejezettünk kimondjuk a gyengeségeinket! Az említett fodrászatos példánál maradva, ha elfoglalt üzletember vagy, és egy ilyen hirdetést olvasol, mit szólnál?

„Nem mi vagyunk a legolcsóbb fodrászat ebben a kerületben, de garantáljuk, hogy nálunk max. 10 perc a várakozási idő!”

Én szerintem kérnék időpontot...

Kezdd el még ma elemezni a versenytársaidat, az ő termékeiket / szolgáltatásaikat, és definiáld, hogy miben térsz el tőlük, és az melyik vásárlói körnek lehet fontos tulajdonság!

Ha pedig úgy érzed, hogy szívesen vennél professzionális segítséget akár a versenyelőnyeid, akár a konkrét versenyhelyzet elemzésben, keress meg és gondoljuk át egy jó kávé mellett, hogy milyen lehetőségeid vannak!

 

   

Audrey Marketing Megoldás Tanácsadás, Stratégia és Kivitelezés
Tulajdonos: Ódry Anna (adószám: 66866567-1-27)
Tel: +36-70/285-56-88; email: anna@audrey-marketing.hu; Skype: audrey.marketing
Copyright: Jánosi Zoltán János ev